neljapäev, 20. detsember 2012

Intervjuu Mõniste Kooli kehalise kasvatuse õpetaja Virve Tammega

1. Kust tuli mõte hakata kehalise õpetajaks?
Sport on mulle alati meeldinud. Alustasin võistlustel käimist juba siis, kui olin 4. klassi õpilane. Osalesin ka Võru spordikooli treeningrühma töös. Peale keskkooli lõpetamist oli mul kindel soov minna õppima kehakultuuri.
2. Millises koolis ja kui kaua õppisite ametit?
Olen lõpetanud Tartu Ülikooli ja õppisin seal viis aastat.
3. Kas teil on ka peale kehalise kasvatuse õpetaja ameti veel teisigi ameteid?
Töötanud olen ma ainult kehalise kasvatuse õpetajana.
4. Nimetage spordiõpetaja eeliseid.
Töökus, järjepidevus, kohusetunne, füüsiline vastupidavus. Need omaduse peaksid olema. Aga kui Sa mõtled, et võrrelda tööd mingi teise aineõpetaja tööga, siis naljaga pooleks võib öelda, et tee sporti ja sulle makstakse veel palka ka.
5. Kas teil on tundidest jäänud meelde mõni huvitavam seik?
Hiljaaegu küsisin ma õpilaste käest ühe poisi kohta,  kas ta puudub koolist. Vastuse peale“ei“, ütlesin ma, et ma pole teda täna märganud. Ja siis tuli ühelt õpilaselt väga siiras vastus: „Nii suurt inimest ei näe...?“ See oli nii siiralt öeldud, et me saime kõik südamest naerda. Ka see „suur inimene“ ise.
6. Kas olete vahepeal ka kahetsenud, et sellise ameti valisite?
 Ma olen koolis töötanud kaua ( aastast 1976) ja oma eriala valikut pole kordagi kahetsenud.
7. Kas teete tunnis kõike ise kaasa?
Teen kaasa väga palju, kuid mitte kõike.
8. Kuidas planeerite tunde, kas pikalt ja kodus või mõtlete tunnis midagi välja? Kui olin algaja, kirjutasin kõik üles. Nüüd mõtlen tegevuse kodus läbi, üles kirjutan mõned mängud või harjutused. Mõni mõte jääb muidugi ka teostamata ja vahepeal olukord sunnib ka kohapeal õppetundi muutma. Näiteks, kui olen tunni planeerinud õues, aga sajab vihma, siis olude sunnil tuleb minna jõusaali.
9. Kas tunnete end ise sportlikuna ?
Tunnen ennast väga sportlikuna.
10. Millega tegelete tunnis erinevatel veeranditel ? I veerandil – kergejõustik, jooks, orienteerumine, jalgpall
II veerandil – siseveerand – võimlemine, akrobaatika, erinevad testid, harjutused rööbaspuudel ja kangil, rahvastepall, saalihoki, kõrgushüpe, vabakavad vahenditega (lint, pall, hüpits, rõngas).
III veerandil – suusatamine, uisutamine.
IV veerandil – kergejõustik, jalgpall väliväljakutel; kui ilmaolud lubavad, siis natuke korvpalli ja võrkpalli.

Küsitles Jane-Ly Udsu
10. klass

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar