teisipäev, 11. detsember 2012

Oskar Luts - 125, „Kevade” - 100

6. detsembril viibisid 5.-6. kl lapsed Võru lasteraamatukogus tutvumas lähemalt Oskar Lutsu ja tema „Kevadega”.

Helle Laanpere vestis mõnusalt tuntud kirjaniku elust ja tema loomingust, peatudes põhjalikumalt „Kevadega” seonduval. Inforikas ja huvitav oli ka rändnäitus Oskar Lutsust.


Raamatukogutunni lõpus said kõik oma teadmisi ja kuulamisoskust kontrollida, vastates väikesele küsimustikule.

Kas sina tead?
1. Kui vanalt alustas Oskar Luts „Kevade“ kirjutamist?
2. Mitu trükki on tänaseks ilmunud eesti keeles sellest raamatust?
3. Kes oli esimene „Kevade“ lugeja ja kriitik?
4. Kes tegid 1970. a esilinastunud „Kevade“ filmi?
Helilooja…
Õpetaja Lauri osatäitja…
Joosep Tootsi osatäitja…
Režissöör ...
Kristjan Lible osatäitja…
Raja Teele osatäitja…
5. Millises „Kevade“ tegelases on kõige rohkem kirjanikku ennast?
6. Millise raamatu puhul kaheldakse, kas see on ikka Oskar Lutsu kirjutatud?
7. Kellele kuuluvad järgmised laused?
Ei vahi pilvi… Kas sa siis ei tea, mis ma teen – talitada aitan emal.                      
See ei lähe mitte!
Mis kinni ei jää, saab kinni löödud!
Lase nüüd ruttu üks polka, ma lähen Tali pruudiga tantsima!
Lilled... Heinamaa… Päikesepaiste…
Kui sa kõiki rehkendusi ei jõua teha, tee pooled.
Nööbid on ära! 
Mis nad siis tulevad meie õue peale kaklema! 
Ütle, mis ma sulle kurja olen teinud, et sa minu peale nii pahane oled?
Julk-Jüri kargab ühe jala pealt teise peale ja laulab nagu lõoke: „Lible tegi, lible tegi!“

Kui ei tea, siis uuri välja!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar