teisipäev, 11. detsember 2012

Töövarjupäev

Käisin neljapäeval, 22. novembril töövarjupäeval Kuperjanovi jalaväepataljonis. Kuna mulle meeldib sõjavägi ja kõik sellega seonduv, oli mul seal viibida väga huvitav.

Just sellel päeval juhtus olema õppus, kus harjutati rühmaga rünnakut. Olin töövarjuks kapten Ago Savile, kes vastutab jalaväekompanii väljaõppe organiseerimise ja läbiviimise eest. Igapäevaselt juhib ta umbes 180 mehe tegevust.

Kui me kohale jõudsime, valmistuti autodesse minema, et sõita metsa. Jaoülem luges oma jaole ülesanded ette, milleks oli harjutada rühma tasandil rünnakut. Metsas võtsid sõdurid sisse kaitsepositsioonid ja kindlustasid kogu ala. Esialgu liikusime kompaniiülemaga ja püsisime koos rühmaülemaga, kelle ülesanne oli 15-50 mehega vaenlane mingil kindlal maa-alal hävitada. Rühmaülem seletas meile üksikasjalikult,  milleks ja kuidas miski toimub. Kompaniiülem ei seganud rühmaülemat ja lasi kõik ära teha, aga väike puhkepausi ajal seletas ta, mida oleks pidanud teisiti sooritama.

Sain kaasas liikuda ka jaoülemaga. Jagu koosneb 5-15 liikmest. Mina liikusin  koos 7 mehega,  kelle ülesandeks oli vaenlast tiivata ehk neid külje pealt rünnata. Vaenlasi oli 6 ja kõik võeti vangi.

Minu jaoks läks päev igati korda. Samuti tõi see mulle ka uusi mõtteid ja olgugi, et kuulsin sõdurite suust, et jalaväekompaniis on kõige raskem teenida, tahaksin ikkagi sinna minna.

Alver Alvela 10. kl

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar