esmaspäev, 25. oktoober 2010

3D film-meie tulevik

Filmitehnika on filmimisel kasutatav tehnika. Filmimisel on vajalik nähtava talletamine andmekandjale, mida tehakse kaameraga. Tavaliselt võetakse professionaalse mängufilmi tegemisel heli eraldi andmekandjale ja selle eest vastutab helirežisöör. Filmimisel kasutatakse spetsiaalseid valgusteid filmitava objekti, tausta jne valgustamiseks. Veel on profesionaalse mängufilmi juures väga palju eritehnikat vastavalt vajadusele. Sageli ehitatakse kallimate filmide jaoks näiteks eriefektide tehnika lausa eritellimusel.
  
Eesti vennad Kaur ja Kaspar Kallas on välja töötanud  Tallinnas tõenäoliselt esimene 3D-filmi kaamera maailmas. Koostöös kaamera tootja Silicon Imaging`iga võimaldab vendade 3-kg seade salvestada ja mängida 3D pilti.  Kaur Kallase sõnul üritatakse purustada levinud müüti, et 3D-filmimine on keeruline ja nõuab järelkäru täis tehnikat, vähemalt kolme tehnikut ning stseeni ülesseadmisele kulub vähemalt pool päeva.
Õigupoolest polegi 3D-kaamera puhul tegemist traditsioonilises mõttes kaameraga, vaid modulaarse süsteemiga, mis koosneb kahest kaamerapeast ja salvestist. Komplekt on mobiilne, kaalub ilma objektiivideta kõigest neli kilogrammi ning salvestatud pilti saab võtteplatsil kohe vaadata.
Seni läks 3D-pildi tootmiseks vaja kahte eraldi kaamerat ja eriseadet, mis kaameratest väljuvast pildist 3D-pildi kokku pani. Lisaks pidid kaamerad olema omavahel sünkroniseeritud, et kaadri ajastus oleks täpselt sama. See kõik oli aga üsna keeruline ning evis suurt ohtu anda ebakvaliteetset 3D-efekti. Samuti polnud selline lahendus mobiilne ega tasku­kohane.

Uus kaamera on mõeldud mängu- ja dokumentaalfilmide ning reklaamiklippide tootjatele ning kõigile filmikunsti edasiarendajatele. “Hetkel pole meil kahjuks plaanis kaamerat Eestisse enne kindlat projekti tagasi tuua, sest siin puudub maksejõuline turg sellise süsteemi järele, pigem panustame praegu kogu oma tähelepanu Poola turule,” ütleb Kaur Kallas.

Madis Kõivupuu X kl

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar