teisipäev, 22. november 2011

Õnnelik kunstnik Navitrolla

Navitrolla, kelle kodaniku nimi on Heiki Trolla, on Eesti maalikunstnik. Tema nimi tuleneb tema lapsepõlvekodu Navi järgi. Ta on noorest saadik tegelenud kunsti ja maalimisega. Olin juba ammu üht-teist kuulnud Navitrolla kohta, kuid tema pärisnime sain alles nüüd teada. Tean, et ta on elanud Võrumaal, kuid ma pole kindel, kas ta elab siin siiamaani.

Navitrolla  maalide juures meeldib mulle kunstniku lapselik stiil. Kui tema maalidele pilk heita, siis on tunne, nagu oleksid need pärit mõnest lasteraamatust. Paljudel tema maalidel olen ma näinud kirevaid loomi ja taimi, valgeid pilvekesi ja puid. Samas on ta kujutanud mõnda looma või seent ebareaalselt hiiglaslikuna. Näiteks maalil “Kivipuravikud ehk esimesed seenevihmad on käes” kujutab Navitrolla puravikku palju suuremana kui selle kõrval olevat puud. Ka maalil “Pilves” maalis ta kaelkirjaku kaela nii pikaks, et see tungib läbi pilvevati. Mulle meeldib veel, kuidas Navitrolla on maalinud loomadele erinevaid mustreid.  Näiteks maalil “Anna musi!” kujutab ta kahte sebrat: ühe sebra nahk on triibuline, teise oma täpiline.

Kuigi ma olen näinud palju Navitrolla maale, kus ta kujutab loomi, pole ma märganud ühtegi maali, kus ta oleks kujutanud inimest. Seega võin järeldada, et Navitrolla pildid on mõneti isegi allegoorilised.

Ma arvan, et  Navitrolla on õnnelik kunstnik. Sest tema tööd pakuvad inimestele rõõmu. Ta on ka ise on öelnud, et maalides on ta õnnelik.

Kaidy Reiljan
10. kl

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar