kolmapäev, 16. november 2011

Tahumata kivi

Amandus Adamson on teinud monumendi F. R. Kreutzwaldi auks. See asub Võrus. Minu jaoks oli see uudis. Olen seda monumenti mitu korda näinud, aga mul polnud aimugi, kes selle teinud on. Mulle meeldib skulptuuri aukoht ja selle välimus. Minu jaoks on keskkond ja monument väga hästi ühte sulanud. Sügisel, kui kõik on kirju, jääb see tume monument silma, kuid ei häiri vaadet. On mõnus järveäärne vaikus ja paigal olev monument. Mulle meeldib see skulptuur. Kreutzwald istub mõtlikus asendis. Kivi on hele ja skulptuur on tume. Mulle meeldivad kontrastid. On üks huvitav detail: Kreutzwald hoiab näppu püsti. Minu jaoks on see märk, et ta ootab loomingupuhangut. Kirjaniku näoilmest kajastub rahulolu ja rõõm, tema näol pole tüüpilisi kannatust ja muresid kujutatavaid kortsukesi. Monumenti vaadates jääb mulle Kreutzwaldist mulje kui heast ja toredast inimesest.

Teele Piir
10. kl

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar